Litorina går in som ny delägare i NN07, ett internationellt klädmärke i premium casual segmentet. Sedan Fidelio gick in som majoritetsägare i NN07 för tre år sedan har bolaget uppvisat en stark tillväxt i såväl omsättning som lönsamhet. Tillväxten har drivits av ökade marknadsandelar i befintliga marknader, accelererad försäljning online och internationell expansion. Fidelio kvarstår som signifikant minoritetsägare i NN07 och kommer, tillsammans med Litorina, stötta bolaget på dess fortsatta tillväxtresa.
Efter ett decennium av att framgångsrikt investerat i och utvecklat ledande aktörer på den snabbt växande marknaden för djurhälsa, offentliggör Fidelio Capital AB (Fidelio) idag skapandet av Vimian – en global och diversifierad grupp av innovationsdrivna företag som verkar inom
Läs merSBC kommer nu ytterligare förenkla för sina kunder samtidigt som man effektiviserar sin egen verksamhet genom att använda Nabos ledande digitala plattform för förvaltning. Samarbetet innebär att cirka 600 000 boenden i Sverige kommer att vara anslutna till plattformen i
Läs merFidelio skapar Movora och etablerar därgenom en världsledande aktör inom ortopediska implantat för husdjur. Movora består av tre bolag; Kyon (Schweiz), BioMedtrix (USA) och VOI (USA) som Fidelio förvärvade under 2019 och 2020. Gruppen har åtta kontor i fem olika
Läs mer